Tvůrci

dokumentární film vzniká v produkční společnosti PAPÍREK PODUCTION s.r.o a na výrobě filmu se podílejí zkušení tvůrci:


ANDREA PAPÍRKOVÁ

Spoluautorka námětu / Producentka

Andrea po dokončení Střední průmyslové školy sdělovací techniky v Panské se zaměřením produkce pracovala nejdříve v pozici asistenta produkce v Goja s.r.o., dále pak už jako samostatná produkční v DaDa a.s. Od roku 2001 spolupracuje s Českou televizí a s jinými subjekty jako vedoucí produkce na „volné noze“. Podílela se třeba na produkci pořadů DESET STOLETÍ ARCHITEKTURY, docusoup PARTA MARATON, ROBINSONŮV OSTROV, NEZNÁMÍ HRDINOVÉ a další.
Od roku 2017 působí jako projektová koordinátorka spolku ALSA, který pomáhá pacientům s nemocí ALS.
V rámci této pozice spoluorganizovala v roce 2018 úspěšný charitativní koncert SpolečněProtiBEZMOCI v Pražské křižovatce.


VERONIKA STEHLÍKOVÁ

Režisérka

Veronika vystudovala dramaturgii a režii na pražské AMU. Jako režisérka participovala na mnoha dokumentárních projektech. Zaměřuje se zejména na sociologická či psychologická témata, nevyhýbá se však ani projektům z oblasti tvorby pro děti nebo sportu. Jako zkušená dokumentaristka dlouhodobě spolupracuje například s Českou televizí.
Velký úspěch sklidil zejména její dokumentární film DĚTI ÚPLŇKU (2017), ve kterém se věnovala lidem, kteří trpí „nízkofunkčním“ autismem a jejich rodinám.
Ocenění: MFHF Poprad, MFHF Teplice nad Metují, MFF Huesca


GABRIELA FRYČOVÁ

Produkční

Gabriela s námi spolupracuje jako produkční. V oboru pracuje už víc jak čtvrt století, kdy začínala ve společnosti FEBIO Fera Feniče. Zaměřuje se především na dokumentární filmy. Spolupracuje např. s režiséry Jaroslavem Brabcem, Olgou Sommerovou, Alenou Činčerovou,  Ivanem Fílou, Jiřím Střechou, Vítem Olmerem, Zdeňkem Tycem, Andreou Sedláčkovou, Dagmar Smržovou a mnoha dalšími. Před více než deseti lety se pracovně poprvé setkala s režisérkou Veronikou Stehlíkovou, která ji oslovila i na spolupráci při dokumentu Děti úplňku a Naděje až do konce. Gabriela říká, že si ji projekty jako je tento vybírají a je za to vděčna.


TOMÁŠ SVOBODA

Kameraman

Tomáš působí jako kameraman a fotograf. Jeho filmografie zahrnuje hrané filmy, dokumenty i reklamní spoty (Frame100r, Vodafone, Generali aj.). Spolupracuje s Českou televizí, TV NOVA i s Českou filmovou a televizní akademií na přípravě medailonků v rámci udílení ceny Český lev.
Z jeho tvorby lze zmínit následující projekty:
NÁRODNÍ MUZEUM (Jiří Střecha, 2019)
DĚTI ANTONÍNA KALINY (Pavel Dražan, 2016)
OZVĚNY LIDICKÉ NOCI (Pavel Dražan, 2011)
GEN (Fero Fenič, 2017)
HOLKY POD ZÁMKEM (Jiří Fedurco, 2017)
ČESKÉ MILOVÁNÍ (Věra Chytilová, 2009)


MARTIN STÝBLO

Zvukař

Martin je zkušený mistr zvuku, jenž má za sebou spolupráci na desítkách hraných a dokumentárních filmů v Čechách i v zahraničí. Vystudoval pedagogiku na universitě v Nitře a na pražské FAMU pak zvukovou tvorbu. V současnosti nejen točí, ale také učí na FAMU budoucí zvukaře.
Z jeho filmografie lze uvést např. následující projekty:
NA PŮLI CESTY (David Brázda, 2016)
Z DONUCENÍ (Pavel Šturm, 2017)
ODRAZY SVĚTLA NA ZDI (Šimon Holý, 2014)
OSAMĚNÍ DIKOBRAZŮ (Alžběta Kovandová, 2017)
NAVIGAM: PER PRIMER COP (Terenci Corominas, 2017)


KATARINA BUCHANAN GEYEROVÁ

Střih

Katarína se narodila v Bratislavě. V dětství pravidelně chodívala za tátou do filmových ateliérů Koliba, kde pracoval jako kameraman animovaného filmu. Po ukončení střední školy tam nakonec také dva roky pracovala jako asistentka střihu, kde se potkala s režiséry jako je Juraj Jakubisko, nebo Dušan Hanák. To ji natolik oslovilo, že kromě ještě jiné výrazné záliby v operním zpěvu, se přeci jen rozhodla odjet v roce 1991 do Prahy a vystudovat střihovou skladbu na FAMU.
Z její bohaté filmografie lze zmínit např. projekty:
NAJRÝCHLEJŠÍ POSOL Z RÍŠE INKOV (Gabriela Klaučová, 1998, hlavní cena v Krakově)
CO CHYTNEŠ V ŽITĚ (Roman Vávra, 1998)
DĚTI ÚPLŇKU (Veronika Stehlíková, 2017)
ZEMĚ SNŮ (Martin Ryšavý, 2009, hlavní cena P. Kouteckého)
BANÁNOVÉ DĚTI (Martin Ryšavý, 2009)